dinsdag 11 april 2017

Bergse bossen

Vanmorgen ging de wekker om kwart over 6. Dat was ook nodig, want om 7 uur moest ik op de fiets zitten, daar ik met mijn collega's Annemarie en Josien met de trein naar Driebergen zouden reizen, waar we een cursusdag voor Ondernemingsraadsleden hadden.
Met de bus reden we van station Driebergen naar het dorp Driebergen, waar we nog een kilometer moesten wandelen naar de "Bergse bossen".

De eerste gang was naar het toilet, dat ik vandaag zeer frequent zou bezoeken. Dat was geen wonder, want de plaspil had ik veiligheidshalve pas ingenomen na de reis met trein en bus. Wat dat aangaat kon ik mijn lol op.

De ochtendsessie ging over gedwongen ontslagen wegens disfunctioneren en welke rol de OR daar bij heeft. Wanneer komt de OR in beeld en wat zijn haar rechten.
Na een zoutarm middageten maakten we een wandeling door de bossen tegenover de "Bergse bossen".

Het middagprogramma ging over vrijwilligersbeleid in de bibliotheken. Vrijwel iedere bibliotheek heeft er tegenwoordig mee te maken. Het gevaar van verdringing van werknemers door vrijwilligers kan daarbij op de loer liggen.

De dag werd afgesloten in het restaurant, waar de zoutarme zalm met garnalen het voorgerecht vormde en de eveneens zoutarme schelvisfilet het hoofdgerecht.

Het smaakte prima. Het bier was alcoholvrij. Aan het toetje kwamen we niet meer toe vanwege de bus, die we wilden halen. Maar ja, ik zit dan ook nog in de vastentijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten