vrijdag 8 september 2017

Floddertje

Het was wederom een kletsnatte dag. Op de fiets op weg naar mijn werk kreeg ik vanmorgen om kwart voor 9 al de volle laag.

Ik mocht vandaag tussen de filialen rijden, zodat ik na mijn ochtenddienst in Hoornes/Rijnsoever naar de bibliotheek van Rijnsburg reed in de biebauto. Bij het voormalige gemeentehuis van Rijnsburg aangekomen zag ik net de bruid uit een oude Ford Mustang stappen.

Toen de bruid en bruidegom binnen waren, liep ik met de kratten met boeken naar binnen om met andere kratten naar buiten te stappen. Daarbij moest ik wachten, want voor de ingang van het magazijn werd de bruidsjurk door een vijftal vrouwen schoongemaakt. Er zat modder op de spierwitte jurk, doordat deze door de modderige plassen besmeurd was geraakt.

Als goed bibliothecaris had ik meteen een leestip paraat voor de bruiloftsgasten: Floddertje.

Het zal vast een onvergetelijk feest zijn geworden voor het paar, dat vandaag in het huwelijksbootje is gestapt. Het was er nat genoeg voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten