maandag 30 augustus 2010

Web € 2.00

Er bestaan heel wat sites, waarop je contact kunt zoeken met oud-klasgenoten of andere mensen, die je uit het oog bent verloren. Eén van de bekendste sites in dit genre is Schoolbank. Als je op zo'n site inlogt, heb je de keuze om gratis lid te zijn, of je kunt een abonnement nemen, maar er is ook een betaalde variant, Schoolbank-Plus.

Deze variant heb je nodig, als je in contact wilt komen met je oud-klasgenoten. Dan pas krijg je hun emailadres te zien. Nu ben ik niet zo'n liefhebber van het Web € 2.00. Voor je het weet, zit je jaren vast aan kleine bedragen betalen voor iets, waar je nauwelijks gebruik van maakt. Schoolbank is nl. niet de enige, die graag geld wil zien voor "extra" service, dus voor je het weet, betaal je zo toch een aardig bedrag op jaarbasis.
Wil je dan toch de mogelijkheid hebben, om met oude schoolvrienden in contact te komen, moet je een klein beetje boerenslimheid hebben. En daar beschik ik wel over. Daarnaast moet je weten, hoe Schoolbank in elkaar zit.
Ze passen de marketingtruc van het nieuwsgierig maken toe. Ik zal een klein voorbeeldje geven. Oud-scholieren kunnen een klein verhaaltje schrijven, waarna alleen de eerste zin wordt geplaatst.

Als ik even kijk naar de Frederik Muller Akademie, dan krijg ik dit te lezen bij Evelien Reeskamp, bij wie ik in de BOB in de klas zat: de BOB: 1 jaar op deze school, maar wat een avontuurlijke tijd!
Met als aanvulling het onvermijdelijke Meer lezen? Neem Schoolbank-Plus.
En welke boerenslimheid heb ik toegepast? Een voortreffelijke openingszin: www.bertbreed.blogspot.com is mijn (sport)weblog, waarop je...
Via mijn weblog kunnen mensen makkelijk contact met mij zoeken. En dat gebeurt soms. Zo kreeg ik via mijn mail weer contact met Anja Kieboom, die tegenwoordig in de buurt van Grenoble woonachtig is. Vorige week heb ik Anja samen met een aantal andere klasgenoten gezien en gesproken op een gezellige avond.En dat met een klein beetje boerenslimheid. Want ik ben een liefhebber van Web 2.0, maar niet van Web € 2.00.

1 opmerking:

  1. Wat ben je toch slim Bert!! En van dat geld dat je uitspaart kan je dan weer een lekker flesje kopen om zo'n avond met de klasgenoten weer wat op te vrolijken.

    BeantwoordenVerwijderen