vrijdag 1 oktober 2010

Herkenbaarheid

Bij het uitwerken van een enquête van BiebPanel over hoe het publiek het personeel ervaart, kwam regelmatig het thema "herkenbaarheid" terug. Ondanks een flink aantal personeelsleden, dat meer dan 10 jaar bij onze bibliotheek werkt, blijkt bij onze klanten toch de behoefte te bestaan om ons sneller tussen het overige publiek te kunnen traceren.
De eerste gedachte, die bij veel mensen dan opkomt, is natuurlijk bedrijfskleding, maar wat mij betreft is dit te eendimensionaal gedacht. Dé oplossing voor dit vraagstuk vond ik, toen ik dit filmpje, waarbij u goed op de bassist moet letten.

Dit past ook goed bij onze klantenkring. Welke Katwijker wil er nou niet geholpen worden door een engel?
Uiteraard hoort bij deze nieuwe herkenbaarheid een bedrijfscursus "engelachtig kijken". Ik kijk er al reikhalzend naar uit, al wil ik niet geheel uitsluiten dat het een heel enkel keertje bengelachtig kijken bij me zal worden.
Om het geheel helemaal optimaal te maken, kijken we nog even naar Roy Wood, de zanger van Wizzard.

Waar op het voorhoofd van Roy Wood een ster geschminckt is, kan bij ons het logo van de bibliotheek geplaatst worden.

Ik kan u garanderen: over herkenbaarheid hebben we dan niet meer te klagen! En als we dan watervaste schminck gebruiken, zijn we buiten de bibliotheek ook nog eens herkenbaar: gratis reclame voor de bibliotheek!
Dan kunnen we onze klanten ook daar met engelengeduld te woord staan.

1 opmerking:

  1. Hey Bert, nog even over je schaatsende dochter.... ik kan alleen blogposten kijken/lezen van 2010. Alles daarvoor kan ik niet zien???
    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen