Katwijkers staan bekend als Bijbelvaste mensen. Je hoeft het woord "Genesis" maar te laten vallen, en ze kunnen je er alles over vertellen, dus ook over "A trick of the tail".
Nu gingen we echter wat dieper op de stof in, en leerden we vooral "A trick of the retail". Want dit kunstje moesten we leren: hoe verleid je je klanten, zodat ze meer meenemen, dan ze van plan waren?
Diverse bibliotheken zijn ons voorgegaan, dus we hoeven het wiel niet meer uit te vinden. Onder leiding van Isabelle van Woerkom gingen we in op het belang van frontaal plaatsen en stapelen. Ach ja, soms heeft het voordelen, als je stapelgek bent. Waar anderen veilig kozen voor vierkante tafels, ging het Dreamteam van de bibliotheek in Rijnsburg, de uitdaging aan om iets moois te maken van een zeshoekige tafel, hetgeen volgens de marketeer veel moeilijker is.
Ja, en toen kwam Isabelle lovende woorden te kort....
Na de lunchpauze gingen we over op het herinrichten van de kasten met eveneens frontaal plaatsen als motto.
Ook hierbij had ik, door jarenlange ervaring met het schuiven in de uitleenroosters, een niet meer in te halen voorsprong. Dus dames, onthoudt maar goed: laat Bert maar schuiven!
Ook hier was Isabelle zeer te spreken over de plank met series. En ook hierbij had ik van jongs af aan een voorsprong op de rest. Ik heb 3 broers en als klap op de vuurpijl 8 zussen boven mee. Mijn ouders wisten al: het is voordeliger per dozijn!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Leuke blogpost. Boeken en humor gaan goed samen.
BeantwoordenVerwijderen