donderdag 22 augustus 2013

Verjonging

Iedereen heeft het de laatste jaren over de vergrijzing van het bibliotheekvak. Ook de Katwijkse bibliotheek gaat hier in mee.

Toch kan het ook anders. Hoewel niet iedereen het door heeft: ik ben een lichtend voorbeeld voor de mensheid.
En daar ik heb geleerd, dat je klein moet beginnen, heb ik vandaag laten zien, dat verjonging in de openbare bibliotheek zijn vruchten afwerpt. Om het rooster rond te krijgen, moest ik een beroep doen op 2 bij de bibliotheek werkzame studentes. De tweede helft van de middag draaide ik de uitlening met deze prille twintigers.
Het was de jongst denkbare bezetting, want als enige man in de frontoffice ben ik uiteraard de jongste man.
En het werkte: zowel vanmiddag als vanavond was het druk! De directe oogst van het jongst denkbare team.

En dat het mee zou kunnen spelen, dat het geen strandweer was? Ach, een kniesoor, die daar op let....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten