dinsdag 26 november 2013

Sjouwen

Er bestaan bedrijven, die een sportschool binnen de muren huisvesten. Tussen de bedrijven door kun je dan aan je conditie werken of wat aan krachttraining doen.

Bij de Katwijkse bibliotheek hebben wij die luxe niet. Maar soms is er een "klusje", waarbij alle emancipatie ten spijt, het voltallige mannelijk personeel voor op mag draven: Dirk Kuijt en ik.
Vandaag mochten we de oude bibliotheek in Rijnsburg leeg gaan halen, gelukkig wel met een man extra. Rein, de man van onze directrice, kwam ons helpen.
Ik fietste voor de verandering eens naar Rijnsburg in plaats van naar Katwijk. Er stond een lege vuilcontainer voor de ingang van de bibliotheek aan de Smidstraat. Om 9 uur begonnen we met de grote platte spullen, binnen het uur was de container helemaal gevuld.
We belden voor een nieuwe container. Deze moest wel contant betaald worden. Ik fietste naar de Rabobank, waar ik echter maar € 250,- kon pinnen. Rein leende mijn fiets en pinde het resterende bedrag.
Daar we moesten wachten op de tweede container, konden we mooi de kelder leegruimen. Hier zat tot begin 2013 de Kunstuitleen. We waren met zijn drieën nog anderhalf uur bezig om alles via de trap omhoog te sjouwen. Het was inmiddels half 1, dus we konden even wat eten.
Daar de container nog niet gearriveerd was, reden Dirk en ik met de biebauto naar de garage aan de Willy Sluiterstraat, waar we een lading kastplanken op konden slaan.
Terug bij de bibliotheek in Rijnsburg zagen we, dat Rein al bezig was met de eerste spullen erin aan het gooien. Wij deden volop mee. Binnen het uur was de bibliotheek leeg op wat spullen na, die of naar de garage moesten, of naar de milieustraat. Om 3 uur zat de werkdag er op. Maar eerlijk gezegd had het meer weg van een dagje sportschool.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten