zondag 1 februari 2015

30 jaar

Soms besef je, hoe de tijd vliegt. Vandaag is het exact 30 jaar geleden, dat ik in dienst ben getreden bij wat toen nog de Gemeenschappelijke Openbare Bibliotheek Katwijk heette.

Op vrijdag 1 februari 1985 fietste ik 's ochtends van Witte Rozenstraat 58a in Leiden naar de Schelpendam in Katwijk, waar nog niet op mijn komst was gerekend. Men verwachtte mij pas maandag. Desondanks bleef ik bij de aanschafbespreking en het hoofdenoverleg. Wel maakte ik gebruik van de mogelijkheid om 's middags vrijaf te nemen, daar het introductieprogramma nog niet in mijn aanwezigheid voorzag. Dat kwam mooi uit, want ik kon op Dahliastraat 14a beginnen met het uitpakken van de verhuisdozen, die het verhuisbedrijf daarheen gebracht had.
Ada was met Ike naar Nieuw-Vennep, waar mijn moeder haar 73e verjaardag vierde. Ik zou 's avonds gaan, ware het niet, dat de treinen niet reden vanwege invallend winterweer.


Het was de opmaat van de tweede flinke vorstperiode van die winter, die op 21 februari zou leiden tot de eerste Elfstedentocht in 22 jaar.

De kans, dat we komende maand op herhaling gaan in Fryslân, lijkt me vooralsnog gering. Voorlopig zitten we nog vast aan het kwakkelweer met aan het eind van de week een paar koude dagen. Er verschijnen wel wat mooie weerkaarten voor de periode daarna, maar dat ligt nog buiten de betrouwbare termijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten