dinsdag 7 juli 2015

Strandbibliotheek

Ik hoefde vandaag niet af te kicken van de strandtraining van gisterenavond. Vanmorgen moest ik om 8 uur bij de voormalige ambulancepost van Leiden zijn, waar een vrachtauto was gehuurd voor het verhuizen van spullen naar de strandbibliotheek.
Mijn collega Dirk Kuijt was met de biebauto naar Leiden gereden, ik legde mijn fiets in de laadruimte en bracht deze naar de Hoofdbibliotheek om terug te rijden naar de opslag op de grens van Katwijk aan den Rijn en Valkenburg. Ik was te laat: alles was al ingeladen. Bij de Hoofdbibliotheek mocht ik de dozen met boeken gaan inladen om deze na de koffiepauze op het stand uit te gaan laden. Gratis krachttraining. Sterker nog, ik krijg er nog voor betaald ook!

Nadat de wagen was uitgeladen, haalde ik op de Hoofdbieb nog een tweede vrachtje boeken op, gevolgd door een opklapbare tafel en wat krukjes. Aansluitend ging de rit naar Hoornes/Rijnsoever voor 20 klapstoelen. Daar ik daar toch was, wisselde ik meteen maar de kratten met boeken om het rondje langs de filialen meteen maar vol te maken. Er gingen al met al heel wat kilo's door mijn handen.
Na dit rondje krachttraining reed ik met de auto naar Leiden, waar ik Dirk Kuijt ophaalde, die de vrachtauto net had teruggebracht.

Nu zet een voetballer zijn tegenstander graag op het verkeerde been. Welnu, dat overkomt u nu ook: onze Dirk Kuijt is een tikkeltje minder atletisch gebouwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten