maandag 21 september 2015

Nelleke Noordervliet

Afgelopen zaterdag kwam er een klant vragen, of wij in de bibliotheek luisterboeken hadden. Die hadden wij inderdaad. Ik liep met hem naar de kast met gesproken boeken. Op weg daar naar toe vroeg ik hem, of hij iets bijzonders zocht.
"Nou", kreeg ik te horen. Het is voor mijn vader. Hij ziet bijna niets meer. Hij houdt veel van literatuur. Nelleke Noordervliet is trouwens een nicht van hem."

Bij de kast aangekomen was het eerste luisterboek, waar mijn oog op viel, "Snijpunt".

Het leuke was, dat het boek werd voorgelezen door de schrijfster zelf.
"Wat is dat leuk", zei de verblufte klant: "Wat zal mijn vader dat leuk vinden om de hem welbekende stem van zijn nicht te horen!"
Ach ja, we hebben als bibliothecaris regelmatig een dankbaar beroep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten