vrijdag 8 december 2017

Glibberig

Vanmorgen moest ik met de biebauto langs de filialen rijden. Na ondanks het dreigende wolkendek droog overgekomen te zijn, kreeg ik tijdens een ritje van Katwijk via Valkenburg en Rijnsburg weer terug naar Katwijk regen, hagel en natte sneeuw over mij uitgestort. Als liefhebber van natuurijs heb je daar op dit moment niets aan, maar doordat dit soort buien uiteindelijk in de sloten terecht komt, kunnen deze alvast lekker afkoelen. Wie weet hebben we er in de rest van de winter profijt van.

Toen ik in filiaal Hoornes/Rijnsoever werkte, hagelde het even dusdanig flink, dat het wegdek helemaal wit was.

Dat hield tevens in, dat het wegdek glibberig werd. En nu we het toch over glibberen hebben: gisteren kwam een commissie de banken met het voorstel, dat de klanten van prostituees over moesten stappen op pinnen.

Ik keek voor alle zekerheid nog even op de kalender, maar het was nog lang geen 1 april. Hoe krijg je het verzonnen?
Als er één sector is, waarbij men juist niet wil pinnen, dan is het de prostitutie wel. Ik zie de discussies in huiselijke kring al voor me, nadat de bankafschriften zichtbaar zijn geworden.
"Schat, was is dat voor betaling?"
"Ach lieverd, ik ben gezellig naar de hoeren geweest."

Dat kan toch iedereen bedanken? Daarnaast zitten noch de prostituees noch de pooiers erop te wachten in deze glibberige wereld, waarin vooral zwart geld omgaat.
"Wilt u er een BTW-nota bij hebben?"
"Kan ik het ook aftrekken? Van de belastingen bedoel ik."

Maar goed, wie ben ik? Deze eenvoudige blogschrijver kan natuurlijk niet tippen aan het economisch vernuft van de hoogopgeleide bankmedewerkers, die met dit werkelijk fenomenale voorstel zijn gekomen, dat vermoedelijk ergens in de onderste la van een bureau zal verdwijnen.
Een beetje cabaretier moet hier wel wat mee kunnen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten