donderdag 26 mei 2011

Superhelden

Het thema van de Kinderboekenweek van 2011 is "Superhelden". Nu wil het toeval, dat ik, net als vorig jaar, een dag door mocht brengen in mijn oude stek in de bibliotheek van Katwijk aan den Rijn. Marcel van Driel bracht in het kader van de Kunstroute, wederom een bezoek aan deze energiezuinige en gezellige bibliotheek.

En laat Marcel van Driel net deze week de drukproeven afgeleverd hebben bij zijn uitgever. De titel van zijn in het najaar te verschijnen boek: Superhelden.
Leuke bijkomstigheid is, dat als je de website www.superhelden.nl bezoekt, je nog even kunt stemmen op de omslag van dit boek.

Net als in 2010 vertelde Marcel vol overgave en met een gezonde dosis humor het multimediale verhaal rond zijn boek Subroza.nl.

Ook dit keer kwamen er maar liefst 5 klassen langs. Desondanks ging het verhaal voor mij als toehoorder, door de manier waarop de auteur het wist te brengen, niet vervelen. Pure klasse!
Tussen het werk als cateringmedewerker en portier voor de komende en gaande klassen door kon ik de aanschaf voor week 23 afmaken. Marcel van Driel gaat binnenkort aan de slag om een multimediaal verhaal rond Superhelden in elkaar aan het zetten. Hopelijk nodigt de gemeente Katwijk hem in het kader van de Kunstroute in 2012 wederom uit. Bij deze bied ik mij aan om een dag gastheer te zijn in de bibliotheek van Katwijk aan den Rijn, ook al val ik niet in de categorie der Superhelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten