donderdag 1 september 2011

Moordcruise

Nadat het een keer was uitgesteld, was het gisterenavond dan zo ver. We hadden ons jaarlijkse personeelsuitje in Leiden in restaurant "De Troubadour".

Nu was het niet zo maar een etentje in een eettentje, nee, iedere rechtgeaarde bibliothecaris bezit een gezonde dosis speurzin en zodoende gingen we aan boord bij een moordcruise.

We waren met 36 personeelsleden. We werden in "de Troubadour" verdeeld over 3 tafels van 12 personen. We kregen allemaal een rol toebedeeld. Daarbij waren we opvarenden van een super-de-luxe schip, dat rondtoerde langs de Caraïbische eilanden.

Zelf kreeg ik de rol van dokter Bernard toebedeeld, een voormalig gynaecoloog, die nu lijfarts was van de eigenaar van het grote jacht. De echte dokter Bernard was op vakantie. Ik was dus waarnemend arts. Maar mijn tafelgenoten kunnen beamen, dat ik deze rol met verve vervulde.

En dat lag echt niet alleen aan de gifgroene doktersmuts op mijn hoofd!
Het gezelschap, waar ik mee zat opgescheept, had trouwens veel weg het gezelschap, dat figureert in het spel Cluedo.

Maar hoe gezellig het ook was, er moest wel een moord worden opgelost!

Het behoeft geen betoog, dat de sfeer veel weg had van de boeken van Agatha Christie. Sterker nog, een van de spelers mocht zich tooien met de naam Angela Kristie.

Tijdens het diner, dat door mij was omgedoopt in galgenmaal, kregen we telkens aanwijzingen, waardoor je je langzaam aan een beeld kon vormen van de verdachten en hun motieven.

En net als in de boeken van Agatha Christie: op het eind is iedereen verdacht!
Maar net als bij Cluedo: met telkens weer wat nieuwe aanwijzingen moet je de dader zien te vinden.

Onze groep wist uiteindelijk de dader te ontmaskeren, waarbij, ere wie ere toekomt, Ineke Blom degene was, die ons op het juiste spoor wist te zetten. Ik zal hier niet onthullen, wie de dader was. Want ongetwijfeld zijn er nog tal van mensen, die elders in het land aan boord gaan voor deze supergezellige en bij tijd en wijle hilarische Moordcruise.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten