vrijdag 2 maart 2012

Hevia

Gisteren was ik tussen de middag thuis met Ana. Ik had met de krasse knarren geschaatst en warmde een macaronischotel op voor ik naar mijn werk ging. Ana zat zich achter de computer te verdiepen in de valkuilen van het Engels. We raakten aan de praat over de muziek van Asturias. De bevolking van Asturias is van Keltische komaf en dat is in de muziek duidelijk te oren.

Tijdens onze vakantie in Asturias kregen we een keer appelcider van het merk "El gaitero", de doedelzakspeler. Ana zocht, terwijl ik zat te eten, op youtube dit filmpje op van een van de beroemdste muzikanten van Asturias, de gaitero Hevia.

Deze past geheel in de traditie van de Keltenrock, waarvan Alan Stivell, de Bretonse bard, de grondlegger was.

Ik heb een heel lijstje van muzikanten en groepen uit Asturias gekregen. Ik ga me er de komende tijd in verdiepen. Zo zie je maar weer: de inburgering brengt culturele verrijking met zich mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten