donderdag 18 juli 2013

Geheimhoudingsplicht


Vandaag was er een personeelsbijeenkomst, waarbij de reorganisatieplannen om de 2 ton aan bezuinigingen bekend zouden worden gemaakt. Daarmee verviel voor de OR-leden de geheimhoudingsplicht.
Daar we zeer serieus rekening moeten houden met gedwongen ontslagen per 1 januari 2014, trekt deze bezuinigingsronde diepe sporen in de organisatie. Vooral de onzekerheid onder het personeel, die u al anderhalf jaar als een zwaard van Damocles boven onze hoofden hangt, hakt er flink in.

Als OR-lid kregen we diverse plannen onder ogen, waarop een geheimhoudingsplicht rustte. En daar hou je je dan gewoon aan, ook al krijg je soms vragen van andere personeelsleden, die wat meer te weten willen komen.
Helaas, ik begrijp hun onzekerheid en dat ze graag wat meer van de hoed en de rand willen weten, maar bij mij zijn ze dan aan het verkeerde adres. Ik hou mijn kiezen op elkaar.

Ik moet er alleen voor zorgen, dat ik op mijn werk niet in slaap val....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten