dinsdag 24 mei 2016

De alles is anders show

In het begin van de jaren '80 had je op de televisie het programma "De alles is anders show".

Momenteel heb ik het gevoel, dat ik er zelf ook in beland ben. Dat komt, omdat er nu een paar dingen samen komen. Allereerst is dat het toewerken naar de marathon. Ondanks dat ik vergeleken met tal van marathonschema's het noodzakelijke minimum doe, vergt de voorbereiding de laatste 2 maanden toch een behoorlijke tijdsinvestering.
Na het lopen van de klassieke afstand van 42.195 meter heb je ineens meer tijd. Als duursporter is dit snel genoeg gevuld. Wel moet je de eerste week na zo'n inspanning voldoende rust pakken. Als je dat niet doet, dan ligt vroeger of later de kans op overtraining op de loer.

Ontspanning is net zo belangrijk als inspanning!
Wat dat aangaat is het na deze marathon niet anders dan bij de 13 voorgaande edities. Wat het anders maakt is dat het samenvalt met de nasleep van het vinden van asbest op de Hoofdbibliotheek. Van de ene dag op de andere werd filiaal Hoornes/Rijnsoever de Hoofdbibliotheek. En daar is deze niet echt op berekend.
De kantoorruimte heeft de grootte van een ruime huiskamer. Daar moet al het werk achter de schermen gebeuren met te weinig computers. Constant moet je inschikken. Nu ben ik dat als iemand uit een gezin van 12 kinderen wel gewend, maar praktisch is het niet.

Het thuiswerken wordt gestimuleerd. Vanmorgen heb ik thuis iets op de laptop geïnstalleerd, waarmee ik thuis vandaan boeken kan bestellen. Na bijna 37 jaar in het vak is het voor mezelf toch een beetje "De alles is anders show".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten