dinsdag 17 april 2012

Audit

Na de zeer late afmelding op Witte donderdag ging vandaag de audit voor de certificering door. Om half 10 zou de auditor aanwezig moeten zijn, maar hij was er nog niet. De geintjes waren er al wel.
Om kwart voor 10 kon onze directrice het eerste gesprek met deze Rotterdammer beginnen, terwijl wij net aan onze koffiepauze begonnen. Het eerste gesprek liep uit, en dit was een beetje de rode draad van de hele dag.

De teneur was duidelijk. We hadden hier met een gemoedelijke man te maken, die iedereen de ruimte bood om zijn of haar verhaal te doen. Iedere collega kwam met een positief gevoel bij het gesprek vandaan.
Zelf was ik 's middags aan de beurt in mijn rol als secretaris van de Ondernemingsraad. Ook dit gesprek liep uit. Zo had ik alle tijd om de positieve kanten van onze bibliotheek goed beargumenteerd naar voren te brengen, gelardeerd met een paar kleine punten, die wat beter kunnen. Om geloofwaardig te zijn moet je immers niet TE positief overkomen.

De conclusie, die de auditor aan het eind van de dag kon trekken, was dat er in Katwijk een hoop enthousiaste mensen werken. Dit oordeel kan ik volledig onderschrijven.
Tevens heb ik aan de Rotterdamse auditor op slinkse wijze weten te ontfutselen, welke auditor we over 4 jaar kunnen verwachten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten