donderdag 23 mei 2013

Voordeel met je Biebpas

Sinds vorig jaar juni doet Bibliotheek Katwijk mee met de actie "Voordeel met je Biebpas". Deze actie voor ledenbehoud is begonnen in Noord-Brabant en Gelderland sloot zich daar al snel bij aan. Noord- en Zuid-Holland volgden 12 maanden geleden. Vandaag was er bij Probiblio in Hoofddorp een terugkomochtend.
Uiteraard ging ik op de fiets, ondanks de weersvoorspellingen, die een soort herhaling van Tweede Pinksterdag in het vooruitzicht stelden. Hoewel het regende, toen ik vanmorgen van huis vertrok, was het bij Oegstgeest al weer droog en dat bleef het. Sterker nog, de bewolking begon te breken en de zon kwam zowaar door. De west- tot noordwesten wind zorgde er wel voor, dat het niet echt aangenaam aanvoelde.
De bijeenkomst was nuttig. Je hoorde wat praktische tips, het script, waarin we de voordelen aan moesten bieden was veranderd en vier nieuwe provincies besloten zich aan te melden: Zeeland, Limburg, Flevoland en Overijssel. In totaal doen nu 8 provincies met 3 miljoen bibliotheekleden mee aan Voordeel met je Biebpas.
Eén van de nieuwe partners, waarmee je binnenkort met je bibliotheekkaart korting kunt krijgen, is Snowworld, met vestigingen in Landgraaf en Zoetermeer.
Hou de site van Voordeel met je Biebpas in de gaten!
Om 1 uur waren we klaar en kon ik richting huis fietsen. In Nieuw-Vennep ging ik even bij mijn broer Leo en zijn vrouw Joke aan, die oppasdienst hadden. Hun kleindochter was in een erg vrolijke bui.
Voordat ik nog even naar mijn zus Annie ging, fietste ik nog even langs het graf van mijn ouders. Altijd relativerend, zo'n grafsteen met je eigen naam erop. Verbeeld jezelf maar niet te veel, want alles op aarde is maar tijdelijk. En dat werd weer bevestigd door het nieuws. De Franse zanger, componist en vooral tekstdichter Georges Moustaki is overleden.
Hij is vooral bekend geworden door het nummer "Le Métèque".

Daarnaast schreef hij chansons en vooral songteksten voor talloze anderen, zoals "Milord" voor Edith Piaf.

Even wisselvallig als het leven soms is, was het weer op de terugweg. Ik heb in de 20 km vanaf Nieuw-Vennep in de zon gereden, maar ook in een korte felle regenbui en op een gegeven moment hagelde het zelfs even, toen ik voor een stoplicht stond te wachten.
Thuis gekomen kleedde ik me even om. Na in totaal 54 km gefietst te hebben, wachtte nog 4 km hardlopen. In marathontempo volbracht ik de laatste training voor de marathon van Leiden aanstaande zondag. Het is nauwelijks een training te noemen. Het is meer de loopspieren soepel houden.
Bert en Ernie zijn er klaar voor!

Nu het weer nog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten