woensdag 15 januari 2014

Dinsdag en donderdag

Bij de vaststelling van de nieuwe roosters op ons werk werd er ter geruststelling bij gezegd: "Het is niet in beton gegoten."
Voor mezelf had het een flinke verandering in mijn levenspatroon: na ruim 33 jaar altijd op donderdagavond gewerkt te hebben, kreeg ik, om een collega te helpen, de dinsdagavond toegewezen.

En dat was nog de grootste verandering. Vanaf het moment, dat ik in Leiden ben komen wonen, was de dinsdagavond mijn vaste schaatsavond in de Leidse IJshal. Aan deze reeks kwam na iets meer dan 34 jaar een einde.

Maar zie, het leven loopt vaak anders, dan je je voorstelt. Vorige week sprak ik een andere collega, die in het nieuwe rooster de dinsdagmiddag en de donderdagavond had gekregen. Zij gaf aan, dat ze graag de dinsdagavond zou willen werken.
Een paar dagen later was haar wens vervuld. De hoofden gingen akkoord met deze ruil. Vandaag diende ik het nieuwe rooster in bij onze directrice, die het in de administratie zou laten verwerken.
Veel sneller, dan ik ooit voor mogelijk had gehouden, heb ik de dinsdagavond als schaatsavond weer terug.

De dinsdagmorgen schaats ik sowieso met de "Krasse knarren" , dus de dinsdagavond wordt een extra trainingsmogelijkheid. Wie had dat ooit kunnen bedenken: twee keer kunnen trainen op één dag!

De meest onnavolgbare voetballer van Nederland wist het al: "Elk nadeel heb zijn voordeel!"
Hopelijk begin ik nu aan een nieuwe reeks van ruim 34 jaar schaatsen op dinsdagavond in de Leidse IJshal....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten