zondag 22 januari 2012

Trollen


Afgelopen vrijdagmorgen zat ik met een zevental collega's in de kantine.

Zowel Irene als Joke repten over hun vakantieplannen voor de komende zomer. Beiden vertrekken naar Noorwegen.

Zodra ik zo iets verneem, spits ik mijn oren. Daar valt wat te halen: trollenkaarten van Rolf Lidberg om precies te zijn!

In Nederland zijn deze kaarten niet te krijgen. Thuis heb ik een wissellijst met een vijftiental trollenkaarten erin, die ik in het zomer- en winterseizoen verwissel.

Door de binnenkomende zonnestralen worden de kaarten echter op den duur wat flets, dus met enige regelmaat is verversing uit Scandinavië toch wel gewenst.

Op het moment, dat ik mijn bestelling plaatste, vroeg Irene aan mij: "Wat heb jij met trollen?"
"Heel af en toe ben ik er een", sprak ik geheel naar waarheid.

"Volgens mij is het vrij permanent", kreeg ik van het hoofd frontoffice als antwoord.
Martine, het andere hoofd frontoffice, deed ook een duit in het zakje: "Trollen hebben toch meestal een druppel aan hun neus hangen?"

Op het gevaar af voor snotneus versleten te worden, verkondigde ik eveneens geheel naar waarheid: "Met fietsen in de kou heb ik dat ook wel eens!"

Je moet er wel wat voor over hebben, om aan de trollenkaarten te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten