woensdag 10 maart 2010

Printscreen



Gisteren kwam Irene op de B-kamer met de vraag aan Ineke en mij, of je een beeldscherm kon kopiƫren en opslaan. Wij wisten het niet, maar met gezamenlijk utteren kwamen we er toch uit. Je klikt PrintScrn aan, je doet ControlC en daarna ControlV in een leeg Word-document.
Irene wilde een pagina met zeer veel verwijzingen naar de activiteiten van de bibliotheek op haar Blog plaatsen als afbeelding.
Met dit gegeven ben ik aan de slag gegaan. Zelf heb ik bovenstaande foto opgeslagen als Word-document en het geprobeerd naar mijn weblog te downloaden als afbeelding. Dat lukte niet.
Via verkenner heb ik gezocht naar Paint, en daar dezelfde truc uitgehaald. En ziedaar, vanaf Paint is dezelfde afbeelding wel als afbeelding op een weblog te plaatsen!
Nu heb ik geprobeerd, om de foto's te verkleinen in Paint, zodat de volledige foto als printscreen zichtbaar was, maar dat is me tot op heden niet gelukt. Wie een gouden tip voor me heeft: ik hou me aanbevolen.

Waar Irene ging voor nuttig, heb ik een andere route gekozen. Nuttig is immers aan mij niet besteed. Nee, ik koos de weg de (levens)wijsheid. Ongetwijfeld zal er her en der over eigenwijsheid gemompeld worden, doch dat werp ik ver van me.
De foto's waar het om gaat, beste mensen, bevatten twee wijze lessen.
De allereerste is die van talentherkenning.

Als je dit zo ziet, is het toch niet zo vreemd, dat diverse zussen van me mij op wilden voeden tot modelkind. Je moet het boompje immers buigen als het jong is.
In mijn ogen zijn ze volledig in de opdracht, die ze zichzelf opgelegd hebben, geslaagd, want uiteindelijk was ik het braafste jongetje van Nieuw-Vennep....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten