dinsdag 22 februari 2011

Las Vegas


Onder het avondeten ging deze week de telefoon. Ik stond op en Ada vond, dat ik verbazend snel de hoorn op de haak gegooid had. En dat nog wel zonder een woord te zeggen. Ik kreeg dan ook te horen: "I am mister Bla Bla from Las Vegas. You have won the jackpot."

De rest van het riedeltje ken ik wel, uit de tijd, toen er nog geen spamfilter bestond. Hoeveel jackpots en loterijen ik toen wel niet gewonnen heb! Na een fietsvakantie had ik soms wel 400 mailtjes, waarvan een stuk of 5 van vrienden.
Het wekt bij mij argwaan, als ik de hoofdprijs win, als ik ergens NIET aan meegedaan heb, hoewel het afgelopen december gelukt is bij de bingo!
Oh ja, voor het overmaken van de prijs hebben we alle gegevens van uw bankrekening en/of uw creditcard nodig. Om deze vervolgens te plunderen natuurlijk. Nee, dan kun je veel beter meedoen met de voetbalpool op je werk.
Dat riedeltje aan de telefoon hoefde ik niet af te luisteren.
Toch zijn er genoeg mensen, die hier nog intuinen, want anders was deze vorm van internetcriminaliteit allang gestopt. Maar ja, mensen willen nu eenmaal graag rijk zijn!

Beste mensen, tuin er niet in. Het is makkelijk, als je veel geld hebt, maar de echte rijkdom kun je elders vinden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten