vrijdag 8 juni 2012

Superhelden

Net als de afgelopen twee jaren, mocht ik weer een vrijdagochtend en -middag in mijn oude stek doorbrengen. Ik ben 20 jaar hoofd geweest van de bibliotheek in Katwijk aan den Rijn, dus dat voelt toch een beetje als thuiskomen.
Wie zich inmiddels ook thuis voelt in de meest energiezuinige bibliotheek van Nederland is Marcel van Driel. Net als in 2010 en 2011 was hij uitgenodigd in het kader van de Kunstroute, waarbij kinderen van de bovenbouw van de basisscholen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg kennis maken met diverse vormen van kunst.

Waar Marcel van Driel de vorige keren "Subroza" multimediaal uitventte, was nu zijn nieuwe boek "Superhelden" aan de beurt, waarbij de kinderen een bom moesten ontmantelen. Slechts 2 van de 5 klassen lukte dat!
Tussen de bedrijven door controleerde deze gastheer het vakantierooster. Het zag er goed uit, nadat ik een stuk of 5 foutjes eruit gefilterd had.

Om 2 uur waren de 5 levendige sessies van Marcel van Driel afgelopen en vertrok hij weer huiswaarts, terwijl ik nog een klein uurtje aan het opruimen was. Morgenochtend moet de uitlening weer gewoon open.
Voor de gemeente Katwijk, die graag externe adviseurs aantrekt, heb ik nog een gratis advies: trek volgend jaar Marcel van Driel weer aan voor de Kunstroute. Want ook na 5 sessies van "Superhelden" verveelde het nog niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten