vrijdag 28 oktober 2011

Fotomodel


Een boek schrijven is een aardige klus. Maar je bent nog niet klaar, als het eenmaal uitgegeven is. Je wilt het boek namelijk ook nog verkopen. En daar ik nog niet tot de categorie de Bekende Nederlanders behoor, betekent dit, dat ik zelf aan de weg moet timmeren.
De meest geƫigende weg is die van de boekpresentatie.

Woensdagmiddag is de eerste. Er zullen niet veel Leidenaars zijn, die hun boek ten doop houden in Katwijk. Maar daar ik als bibliothecaris al meer dan een kwart eeuw prettig samenwerk met Boekhandel Van den Berg, leek me deze boekenwinkel aan de Achterweg de aangewezen plek om een aantal Katwijkse schaatsers dit boek vol schaatsverhalen te overhandigen.

Nu kun je het heel stilletjes doen, maar volgens de wetten der p.r. moet je hier de pers bij halen. Want p.r. staat hier voor public relations en niet voor persoonlijk record, zoals schaatsers onder elkaar deze afkorting gebruiken.
En daar de lokale bladen bijna allemaal een andere verschijningsdag hebben, kreeg ik van een van deze Katwijkse bladen het verzoek of ik een foto van mezelf met boek wilde doormailen.
Het probleem was, dat ik niet over zo'n foto beschikte. Maar geen nood: Irene fotografeert graag en goed.

Ik was dus voor een paar minuten fotomodel. Lang zat.
Uit de foto's zocht Irene een drietal. Dus mocht ik "Wie van de drie" spelen en mijn keuze viel op de bovenste foto.

Dit belezen en belegen fotomodel is benieuwd, welke foto de keuze van de krant gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten