zondag 15 januari 2012

De sociale kant van sociale media

Geheel onbedoeld heeft een stuk op mijn sportweblog de sociale kant van sociale media aan de oppervlakte gebracht. In het kader van de Toertochttips had ik een verhaal geschreven over mentale training onder de titel "Voor de wind is iedereen een harde rijder".
Nu kreeg ik deze week een mailtje van iemand, die ergens meer dan een kwart eeuw trouwe dienst, ergens in Nederland ontslagen werd in het kader van een reorganisatie.
Ik vat enkele passages samen: "Hoe ik erop gekomen ben weet ik niet, maar ergens zag ik het Friese gezegde "Voor de wind is iedereen een harde rijder".
Herkenbaar en voor mij op een andere manier in hoge mate van toepassing geworden.
Eind vorig jaar werd me namelijk medegedeeld dat mijn funktie zou ophouden te bestaan.
Elke tegenslag is ook weer een kans naar de toekomst.
Daarom vond ik het artikel, dat ik na wat googelen gevonden heb, ook zo van toepassing.
Ik heb een vrije vertaling gemaakt. Voor mezelf, maar ook voor mijn vele collega's die dezelfde boodschap hebben gekregen, misschien tot steun.
Om die reden wil ik je dan ook vragen of ik het zo mag gebruiken en publiceren binnen het bedrijf."
Uiteraard gaf ik toestemming, waarna ik dit mailtje ontving: "Met dank voor je toesteming en woorden.
Ik heb er veel aan gehad en denk ik velen anderen kunnen hier denk ik ook steun en kracht uit halen."
Zo zie je maar weer: je schrijft een stukje om schaatsers van wat Toertochttips te voorzien, en je haalt de sociale kant van web 2.0 naar voren.

Maar zo gek is dat nou ook weer niet. Schaatsen is een zeer sociale sport, waarbij je probeert om elkaar uit de wind te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten