donderdag 26 januari 2012

Powerpoint

Computers zijn handig, maar hebben wel een nadeel: de updates en vooral de grootschalige verbeteringen. Ben je net helemaal gewend, komt er weer een of ander pakket, waardoor je weer je meg moet gaan vinden.
Een paar jaar geleden stapten we over van Word 2003 naar 2007, volgende week komt versie 2010 aan de beurt.
Gisteren hadden we in de bibliotheek van Rijnsburg met 9 collega's een cursus Office 2010, waar we over een paar weken mee gaan werken. Naast Word kwam ook Excel en Powerpoint aan de orde.
's Avonds kreeg ik op een andere manier met een powerpoint te maken. In de Leidse IJshal ging het schaatsen erg lekker, tot ik in de gaten kreeg, dat mijn linkerschaats niet goed open ging. Dat klopte: de veer van het klapmechanisme, was gebroken. Op dit punt komen de meeste krachten te staan.
Mart Moraal was toevalligerwijze van het ijs gestapt met hetzelfde euvel.
Nu mijn schaatsen toch gerepareerd moesten worden, liet ik meteen de ronding nakijken. De ronding moet er opnieuw worden ingezet. Zo krijg ik volgende week weer een ander powerpoint: het drukpunt, waar je je gewicht op zet bij de afzet.
's Avonds keek ik thuis nog even op www.weerwoord.be om te zien, of mijn verwachting, dat we eind volgende week op de Vogelplas kunnen schaatsen, nog steeds kloppen. Nou, dat ziet er goed uit.

Zeker als er zelfs kaartjes verschijnen, die in het noordoosten van het land 16 cm ijs geven dankzij een powerpoint, een ijskoud Russisch hogedrukgebied met een kerndruk van 1060 HectoPascal.

Het betreft uiteraard het mooiste plaatje, maar het is dus mogelijk in de weermodellen: 16 cm is namelijk de vereiste dikte van de Elfstedentocht!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten