zaterdag 21 juli 2012

Overstekende zwanen

Vanmorgen moest ik weer eens werken in filiaal Hoornes/Rijnsoever. Normaal gesproken had ik vrij genomen om naar de begrafenis van Gerhard Rekvelt te gaan, maar dat was uitgesloten. Als roostermaker had ik mezelf als laatste mogelijkheid doorgeschoven naar de Hoornes. We waren door de sleutelhouders heen.

Op weg naar Katwijk reed ik over de Rhijnhofweg, waar ik moest stoppen voor....overstekende zwanen. Een vader, een moeder en een stuk of 7 flink uit de kluiten gewassen kleintjes.

Behalve het prille gezinsgeluk, dat ik niet wilde verstoren, was er nog een reden om te stoppen: zwanen plachten nogal agressief te worden, als je in de buurt van hun kinderen komt....
Het was op de laatste zaterdag voor 2 weken zomersluiting van filiaal Hoornes/Rijnsoever lekker druk. De morgen vloog om.
's Middags maakte ik de w.c.'s nog even schoon voor ik met Ada naar de volkstuin fietste. Voor de verandering mocht ik in plaats van tuinbonen plukken snijbonen afknippen. Na in de kas nog wat water gegoten te hebben, fietste ik naar huis, waar ik me omkleedde voor een blokje van ruim 5 km hardlopen langs de rand van de Stevenshof. Onderweg kwam ik Hans Solleveld tegen, met wie ik in de Leidse IJshal af en toe schaatsles geef aan kinderen.
Thuis gekomen kon ik nog net de 10 best geklasseerde wielrenners van de Tour de France binnen zien komen. Bradley Wiggins won de 53 km lange tijdrit met overmacht. Saai, maar als een Nederlander op deze manier de Tour zou winnen, zou je ons niet horen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten