zondag 1 juli 2012

Triple C

Gisteren won España voor de derde maal op rij een groot kampioenschap. Een unieke trilogie. Waar Spanje economisch in de buurt van de Triple C zit, hebben ze die status bij het voetal nu al: Triple Campeone!
Ik heb gisteren genoten van de voetbalshow van de Spanjaarden en het hoeft geen verbazing te wekken, dat ik voor Spanje was.

Maar met een Spaanse schone in huis is dat niet zo moeilijk.
Waar ik 2 jaar geleden gedroomd had, dat Nederland in de finale zou verliezen van Spanje, bleef nu zo'n droom afwezig.

Nou, dat heb ik geweten. Op mijn werk ben ik met de toto ver in de achterhoede geëindigd, uitgaande van de finale Nederland-Spanje, met Nederland als Europees kampioen.
Bij mijn vrienden had ik ingezet op Duitsland-Engeland als finale. Kansloos. Ik moet mijn hoofd deemoedig buigen voor Joep Kapiteijn, die Spanje-Duitsland als finale had. Zelfs een Feyenoordfan heeft kennelijk meer verstand van voetbal....
De afgang van het Nederlands voetbal kan niet beter geïllustreerd worden.

Maar er gloort hoop. Vannacht heb ik gedroomd, dat Nederland Spanje met 2-1 klopte na eerst achter gekomen te zijn.

Ik weet het, in dromen worden vaak indrukken van de afgelopen dag of dagen verwerkt, maar u weet bij deze al wat mijn inzet zal zijn bij het Wereldkampioenschap voetbal in 2014 in Brazilië.

Maar laat Nederland zich eerst maar plaatsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten