woensdag 17 oktober 2012

Harlekino

"Harlekino" is een behoorlijk dikke roman van Tessa de Loo, bekend van "De tweeling". Een 21-jarige man gaat op zoek naar zijn vader in Marokko, een virtuoos ud-speler, die naar zijn vaderland terugging om het vaderschap te ontvluchten.

Vanmorgen schoot deze roman mij te binnen, toen ik in de kleedkamer in de Leidse IJshal het hesje zag, dat als het ware voor mij bestemd leek. Rood-geel-groen geblokt. Waar anderen allemaal een blauw hesje met Ooms Sport erop droegen, had ik meer weg van een harlekijn.
Er waren na de 112 kinderen van maandag en de 95 van gisteren, vanmorgen 122 kinderen op de schaatsles afgekomen. Dit hield in, dat de groepen ongeveer even groot waren. Doordat er meer trainers waren, had ik mijn groep op de binnenbaan samen met Joris.
Het eerste thema betrof muziek. De kinderen beeldden al schaatsend muzikanten uit, variƫrend van pianist tot violist en van trompettist tot drummer.
Na de serie valoefeningen kwamen de clownsstappen aan de beurt.

De les was afgelopen, voordat ik er erg in had. Mijn naambordje heb ik maar op dit hesje laten zitten. Ik weet, wie dit rood-geel-groen geblokte hesje morgen draagt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten