woensdag 13 maart 2013

E-books

Vanmiddag was ik druk bezig om een BiebPanel-onderzoek over de collectie Fictie uit te werken. Bij de aanbevelingen kwamen, zoals gebruikelijk, de E-books weer ter sprake. Dit keer in de vorm van het onder de aandacht van onze klanten brengen van 3 sites. Dat was om te beginnen www.bibliotheek.nl/leesmeer, een site, waarvoor je je gratis aan kunt melden en dan in een aantal boeken de eerste 10 pagina's door kunt bladeren en desgewenst downloaden.
De tweede was www.bibliotheek.nl/eregalerij, die vooral literaire klassiekers onder de aandacht bracht.
De derde was er eentje, die ik al wel kende, maar nooit met E-books in verband had gebracht: www.dbnl.org. Ook deze bladerde ik door en daar stuitte ik op een vergeten pareltje.

Vanuit de inhoudsopgave van dit voor mij nieuwe boek uit 1971 kun je het hele boek bekijken. Dit is de bijbehorende titelbeschrijving: Ard Schenk, Ard apart. Ard schrijft over schaatsen. Herinneringen aan en opmerkingen over vijf jaar topsport. Born, Amsterdam / Assen 1971.
Met foto's uit de oude doos.

En uit de nog oudere doos.

Ik heb het boek op internet doorgebladerd en het geeft een goed beeld van het schaatsen en de trainingsmethoden uit het tijdperk van "Ard en Keessie".
Nostalgie, maar toch ook leerzaam. Kortom: een aanrader voor iedere schaatsliefhebber! Ga dus snel naar Ard apart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten