woensdag 25 september 2013

Slechte schaatsers

Soms krijg je een blogverhaal op een presenteerblaadje aangereikt. Zoals vandaag. Ik kreeg een mailtje met de tekst "Ik tik in google afbeeldingen in: slechte schaatsers en wie vind ik:

Het is onmiskenbaar onze trainingsmaat Wil Verbeij. De foto is gemaakt op 11 februari 2012, toen wij de Zelfstedentocht reden, zoals beschreven in Van de bedstee in Boksum naar de Bonkefeart.
Nu is Google erg goed in het controleren van teksten op woorden, maar ondanks dat ik hartelijk moest lachen: van schaatsen hebben ze geen verstand!
Ter rehabilitatie van Wil Verbeij, die zich bij de Elfstedentocht zoals gebruikelijk ontpopte als een goede schaatser, ben ik even gaan kijken, hoe ze bij Google aan deze kwalificatie kwamen.
Waar komt de tekst vandaan?
Boven de foto staan 2 stukken tekst, met daarin de volgende zinsneden:
"We reden over een geveegde baan langs de zijkant van het Slotermeer. Hier zag je vele honderden schaatsers rijden, die allemaal aan de Elfstedentocht waren begonnen. Overal zag je kleine en wat grotere groepen rijden met tussendoor was individuele schaatsers."
"De pijn van mijn linkerbeen werd hier wat manifester. Maar opgeven na 50 km? Dat nooit. Dan maar een lijdensweg op deze prachtige schaatsdag. Al zou ik een maand pijn in mijn been houden, ik wilde deze eerste kans na 15 jaar met beide handen aangrijpen om de Bonkefeart weer te halen. Het schaatsen had op dit slechte ijs veel weg van masochisme voor gevorderden."

Gecombineerd leidde dit tot de ongedachte vondst van Google. Ik sluit echter niet uit, dat enkele onverlaten de titel van dit blogstuk bij de foto bij tijd en wijle zullen gebruiken in de nabijheid van deze vooral op natuurijs goede schaatser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten