maandag 25 november 2013

Bijvangst


In de visserij is het een heel gangbare uitdrukking: een bijvangst. Je probeert een bepaalde vissoort te vangen, maar je vangt dan ook wat anders.

Dat overkwam me een paar weken geleden. Gezeten op de tandartsstoel van mijn trainingsmaat Arthur van Winsen, hadden we het over een Indiase schaatser, die mee wil gaan doen aan de Olympische Spelen van 2018. Nu is mijn Indisch niet meer wat het geweest is, dus ik kon niet direct op de naam van deze bijzonder gedreven sporter komen.
Ik ging dus op internet zoeken met de term "Indiase schaatser". Het bleek Vishwaraj Jadeja te zijn.

Kennelijk zorgde het woord "Vis" in zijn naam voor een rijke bijvangst. Want ik was regelmatig op zoek geweest naar de nationale records van met name de "kleine" schaatslanden en door deze schaatser uit India kreeg ik de lijst op een presenteerblaadje aangereikt. Gewoon op Wikipedia onder het kopje "Lijst van nationale records bij het langebaanschaatsen".
Hoe simpel kan het soms zijn....

Zo kan ik dankzij deze bijvangst Ana wijzen op de Spaanse records, die bij de vrouwen momenteel allemaal in handen zijn van Beatriu Gómez Franquet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten