zondag 12 januari 2014

"De Hobbit" en "Soof"

Het had wat voeten in de aarde, voordat de afspraak gemaakt was om naar het tweede deel van "De Hobbit" te gaan met een groep van 11 personen. Vorig jaar hadden we in een bioscoop in Hoofddorp het eerste deel bekeken.

Daar niet iedereen van het eerste deel gecharmeerd was, werd gezocht naar een alternatief voor met name de dames. De keuze viel op "Soof".

Deze film is gebaseerd op de boeken van Sylvia Witteman.



Voordat de dames konden gaan genieten van de culinaire capriolen van "Soof" hadden we in bioscoop "Cineworld" in Beverwijk een gezellig etentje.

We hadden een arrangement, waarbij voor je voor € 28,- een hoofdgerecht, een drankje en het bioscoopkaartje kreeg. Aan de tafel van 11 werd vooral zeebaars en hertenbiefstuk besteld. Ik kan u garanderen: hertenbiefstuk smaakt prima.
Om kwart over 9 zaten we met 7 personen in zaal 1, waar het spektakelstuk "The desolation of Smaug" werd afgedraaid.

We hebben met volle teugen genoten, net als de bezoekers van "Soof" trouwens.

Daar ik "In de ban van de Ring" van J.R.R. Tolkien nog steeds het mooiste boek vind, dat ik ooit heb gelezen, en dat zijn er in mijn leven aardig wat, was het kijken naar "De Hobbit", de voorloper ervan, een waar genoegen.
Het is maar goed, dat we van te voren al hadden geregeld, dat Joep Kapiteyn Ada en mij thuis zou brengen, want de laatste trein, die ons naar Leiden kon brengen, was al vertrokken, toen "De Hobbit" was afgelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten