woensdag 11 maart 2015

Lijmen/Het been

Een graag gelezen lijstboek is "Lijmen/Het been" van Willem Elsschot. Een voornaam criterium daarbij is, ik zal het niet mooier maken dan het is, dat het boek lekker dun is.

In 2000 is "Lijmen/Het been" verfilmd.


Nu had het afgelopen schaatsseizoen wel wat weg van "Lijmen/Het been". Tot twee keer toe kon ik naar de schoenmaker in de Bakkersteeg om de zool van mijn langlaufschoenen te laten lijmen.
Gisterenmorgen kon ik daar de Rossignol-binding van mijn kluunschaats ophalen, waarvan het plastic omhulsel kapot was gegaan bij de Elfstedentocht van 2012.
Na een paar jaar tobben met de nieuw Rossignol-binding deed het losschieten van het schaatsijzer in de bocht voor mij de deur dicht. Op één been kun je niet schaatsen. Hoewel?

Nu wordt Willem Elsschot als auteur ingedeeld bij de Nieuwe Zakelijkheid. Welnu, dat was mijn keuze om de oude binding te laten lijmen ook. Het kostte me slechts € 2,-. Daar koop je geen andere kluunschaatsen voor. Hopelijk blijf ik door het lijmen langer op de been....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten