zaterdag 18 april 2015

De Week van het Sportboek


Vandaag is de Week van het Sportboek begonnen. Tot 25 april staan de sportboeken volop in de schijnwerpers. Als bibliothecaris en sportliefhebber ben ik daar natuurlijk blij mee, maar van mij mag het iedere week de Week van het Sportboek zijn. Temeer daar ik zelf 2 schaatsboeken op mijn naam heb staan.


Je kunt tot en met vrijdag stemmen voor de publieksprijs. Er zijn vijf genomineerde boeken:

"Kieft" van Michel van Egmond.

"Commentator" van de onvermijdelijke Mart Smeets.

"Bureau Sport" van Erik Dijkstra en Frank Evenblij.
"Wilco Kelderman bestaat niet" van Thijs Zonneveld.

"Solo" van Wilfried de Jong.
Alle boeken durf ik aan te bevelen, maar toch ben ik eigenzinnig genoeg om voor een ander sportboek te kiezen: "De koploper" van Max Dohle.

Maar op welk sportboek u ook stemt, vergeet niet het belangrijkste: lezen is belangrijker dan winnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten