maandag 16 mei 2016

Aan de IJssel

Donderdag werd ik om 6 uur wakker. Ik hoorde de krant op de deurmat vallen. Op de slaapbank las ik deze, voordat ik met Robert ontbeet. Mijn neef reed met mij mee naar het Eemhuis, waar we op die warme dag een BiebPanel-bijeenkomst hadden.

Het vinden van asbest en de mogelijke gevolgen ervan leidde ertoe, dat ik meer afgeleid was dan gewoonlijk. Via intranet las ik tussen de middag, dat het managementteam van de Katwijkse bibliotheek zich over het asbestrapport zou buigen. Toen Ada gearriveerd was keek ik nogmaals, maar verder was er nog geen nieuws.
Via een mooie route reden we naar het huis van Jane, waar we na de BiebPanel-borrel met Robert zou den eten. In de tuin aten we tortellini's, speciebonen en salade met een Scandinavisch kwarktoetje met cranberry en frambozen als frisse afsluiting van een gezellige maaltijd.
Na afscheid genomen te hebben fietsten we naar het station van Amersfoort, waar we de trein naar Zwolle namen in de wetenschap, dat er dinsdagmorgen een personeelsbijeenkomst is in Hoornes/Rijnsoever. De Hoofdbibliotheek blijft vooralsnog gesloten.

In de trein nam ik "De grote achtervolging" van Tom Sharpe ter hand.
In Zwolle fietsten we naar de Nilantsweg, waar we bij Bed & Breakfast "Aan de IJssel" zouden overnachten. Via de tuin liepen we naar de door de vele boterbloemen geelgekleurde IJsseldijk, waar we konden genieten van een mooie zonsondergang.


En wat is er verder te doen in Zwolle?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten