donderdag 30 juni 2016

Noordzeepassage

De afgelopen woensdagavonden kon ik niet skeeleren op de baan in Leiderdorp. Ik verheugde me er al op, maar de weergoden dachten daar anders over. Om kwart voor 7 begon het te regenen. Einde oefening. Letterlijk.
Vanmorgen fietste ik naar de Hoofdbibliotheek, waar ik mijn bureau leeg moest ruimen in verband met de asbestsanering. Ik keek op intranet voor is aan de slag ging en zag tot mijn stomme verbazing, dat de Noordzeepassage als plek voor de nieuwe Hoofdbibliotheek was uitgekozen door de gemeente. Dit werd bevestigd door dit bericht in het Leidsch Dagblad.

Hoewel het niet de plek van onze eerste voorkeur is, valt er heel wel mee te leven. We zitten in ieder geval aan een drukke winkelstraat en vlak achter de Boulevard. In Engeland zouden ze zeggen: "It could be worse!"

Deze zomer kan ik in de stemming komen doordat ik in Engeland ga fietsen. Daarbij is er in ieder geval sprake van een Noordzeepassage.

En die is dit jaar toch anders dan anders....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten