vrijdag 13 november 2015

De vrolijke venter

Gisterenavond was in "De Burgt" door twee collega's van me de "Rijnsburgse avond" georganiseerd. Na op de Hoofdbibliotheek gewerkt te hebben, fietste ik naar Rijnsburg toe. De gezellige avond in "De Burgt" was met 100 personen uitverkocht. Francisca Westgeest en Carolien van Egmond hadden eer van hun werk.

Ik zocht stilletjes een zitplek op de trap, waar ik het grootste deel van een lezing over Floris V en de Rijnsburgse abdij kon bijwonen. Daar ik ooit leraar geschiedenis heb willen worden, viel ik met mijn neus in de boter.

Na de historie van Rijnsburg werd het tijd voor het heden. Een lokale middenstander had in Belgiƫ een Rijnsburgs biertje laten brouwen: "De vrolijke venter".
Toen ik bijna 31 jaar geleden als filiaalhoofd bij de bibliotheek in Katwijk aan den Rijn ging werken, stond er in mijn aanstellingsbrief, dat ik geacht werd mij grondig in het werkgebied te verdiepen.

Terwijl coverband "The Entertainers" een lied van "The Eagles" speelden, deden mijn collega Vera van Duijn en ik dan ook maar.

Waar ik het vroeger op school niet zo heel fijn vond om na te blijven, vond ik dat gisterenavond niet zo heel erg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten