dinsdag 10 november 2015

Mijn Paris moment

Het zal weinig mensen ontgaan zijn, dat er weer een klimaattop gehouden gaat worden. Dit maal is Parijs, de stad van de liefde, aan de beurt voor de zoveelste poging om het broeikaseffect tegen te gaan. In de aanloop naar "Parijs" werd op parismoment.nl een fotowedstrijd georganiseerd met onze persoonlijke liefdesverklaring aan de aarde.
Vanavond werd ik opgebeld met de mededeling, dat mijn inzending met het meest Hollandse landschap gewonnen had.

Het onderschrift luidde: "Na 12 jaar konden we eindelijk weer schaatsen op de Kagerplassen. Door de rijp op de bomen, rietkragen en weilanden was het onwaarschijnlijk mooi, hetgeen het euforisch gevoel versterkte."
Nu was ik trouwens niet de enige, die een schaatsfoto had ingestuurd. En dat is niet voor niets. Degenen, die het eerst de klimaatverandering merken, zijn juist de schaatsers op natuurijs. Het verschil tussen plus 1 en min 1 is immers erg groot....






De foto, die ook prijkt op de omslag van mijn eerste schaatsboek, "Molen- en Merentocht", gaat nu als spandoek mee naar de klimaattop in Parijs.

En nu maar hopen, dat er in de lichtstad daadwerkelijk wat gedaan wordt om de opwarming van de aarde te stuiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten