vrijdag 25 mei 2018

Lonely Planet

Jaarlijks brengt Lonely Planet een Top-10 uit met verborgen pareltjes. Rotterdam en Texel vielen in 2015 en 2016 in de prijzen met een flinke toename van het aantal toeristen als gevolg. Zo hoorde ik een maand geleden op de radio, dat Texel moeite heeft om aan horecapersoneel te komen.

Dit jaar viel Fryslân in de prijzen met een derde plaats. Het feit, dat Leeuwarden dit jaar culturele hoofdstad van Europa is geworden, is daar ongetwijfeld debet aan.

De komende jaren zullen er meer toeristen naar deze mooie en afwisselende provincie trekken. De winterse rondrit door Fryslân heb ik al een paar keer gemaakt en ik moet zeggen: "Het smaakt naar meer!"

De Friese Waddeneilanden worden door Lonely Planet bestempeld als een zomerparadijs. Maar dat wisten wij natuurlijk allang. Een protestfietstocht langs de Waddenzee was mijn eerste fietsvakantie.

Vooral Terschelling heeft bij mij een streepje voor door veel leuke herinneringen.

Wat dat aangaat kan ik deze keuze van Lonely Planet onderschrijven. Dat geldt echter niet voor de keuze, die gemaakt is in Noord-Spanje. Er is niets mis met Cantabrië. Het is er prachtig.

Maar uit eigen ervaring weet ik: Asturias is gewoon nog mooier!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten